Avaluació (reloaded)
- by mdosil
- posted agost 18, 2020
Ja vaig parlar de l’avaluació en un altre post. Aquesta vegada però m’agradaria escriure sobre el que he anat aprenent i reflexionant al llarg de l’últim trimestre del curs passat confinada a casa.
M’agrada córrer. Quan estic en moviment penso millor. Les idees flueixen mentre em moc per dins del bosc. Avaluar és el mateix. Avaluar, avaluar-se, és pensar-se un mateix en moviment. Com ho fa l’alumne mentre transita pel camí de l’aprenentatge? Va massa depressa i no es fixa en el paisatge? No duu el calçat adequat i per això els peus no se li aixequen gaire de terra? Ensopega amb cadascuna de les pedres del camí o al contrari, té estratègies per vorejar-les o saltar-hi per sobre? Té clar quin és el camí o va dubtant a cada moment, prenent una trajectòria erràtica que no sap on el porta?
I els docents? On som mentre l’alumne transita per aquest camí pedregós? A dalt de la muntanya, esperant que pugi en el temps establert? Enmig del camí, donant-li aigua, animant-lo i proporcionant-li consells que faran que les seves passes siguin més lleugeres i encertades?
A l’hora de fer un cim incert, què preferiríeu? Que el vostre acompanyant expert us esperés dalt del pic amb un cronòmetre o que us anés guiant sempre al vostre costat, donant-vos aigua, ànims i bons consells? Aquesta és la nostra feina!
Amb aquesta filosofia, vaig participar, com a ponent o com a oient, en 3 webinars/xerrades diferents que reflecteixen bastant aquest enfoc de l’avaluació. En aquestes trobades virtuals he après molt, i sintetitzant-ho diria que:
Aquí deixo els enllaços als vídeos:
Us recomano que si no els heu vist, ho feu poc a poc, anant endavant i endarrera, perquè contenen molta informació.